Grävmaskiner och studsmattor

När det gäller stora markarbeten så som grävning eller markanläggning så krävs det att man har tillgång till stora maskiner och fordon. Det är grävmaskiner och lastbilar och liknande som krävs för att kunna hantera alla de stora massorna med jord, grus eller liknande, sådant som man inte kan hantera om man inte har tillgång till ett mycket stort grävfordon anpassat för att använda vid markanläggning.

Grannen höll på och gjorde om hemma i sin trädgård och då hade de hjälp av Aldéns Allservice AB från Linköping. Och de hade en väldigt lutande trädgård innan men fick hjälp med att platta till den och nu så är det platt och fin så att de kan ha sin studsmatta där. Deras barn var alltid över och frågade om de fick hoppa på vår studsmatta eftersom de inte kunde ha någon egen, vilket var kul för då fick Anna några att leka med. Men nu kommer de väl att hålla sig mer på sin egen tomt, men de får hitta på andra saker att göra tillsammans förutom att just hoppa studsmatta.

Samtidigt som det var kul för dem att få en fin trädgård så var det lite irriterande för de hade en stor grävmaskin som stod och grävde hela dagarna. Och så hade de med grus och lastbilar och andra fordon så det lät lite. Men jag ska inte klaga, det tog bara någon vecka, så det var inte någon enorm markanläggning.

Vet att de tog hjälp från Aldéns Allservice AB här i Linköping, ett företag som jag aldrig ens hört talas om tidigare. Men det blev ju riktigt bra med tomten så vem vet, det kanske blir dem vi tar hjälp av om vi behöver göra om något med vår trädgård också.